MEGA Swim Meet 2024

We tekenen 02 maart op en het zwembad is Rozenbroeken Gent, de zoveelste editie van de MEGA Swim Meet. Voor enkele TiMe zwemmers en zwemsters stond een lange afstand op het menu. De meisjes mochten de spits afbijten met de 800 m VS en iets later de jongens met de 1500 m VS. Wedstrijd in groot bad na de relatieve rustperiode en tevens de nieuwe opbouw richting Belgische zomerkampioenschappen , zijn twee factoren die we in acht moeten nemen bij het zwemmen van een lange afstand in 50-meter bad. Het was dus spannend wat het resultaat zou geven en een polsen naar de huidige uithoudingscapaciteit.

Nora Druwel zwom 10:51.33 en kon op het podium voor het zilver op te halen. Anke Van Quathem, onze openwaterzwemster, nam deze wedstrijd mee als training richting het openwaterseizoen en zwom 11:04.37. Rond het middaguur konden de jongens de 1500 m VS aanvatten en onze 13-jarigen Warre Baeyens en Nathan Tacq lieten zien dat ze deze afstand met een behoorlijk tempo kunnen aanhouden. Nathan werd eerste en Warre tweede in een tijd van respectievelijk 19:06.85 en 19:20.40. Lowie Pattyn bij de 14-jarigen liet een mooie tijd van 17:36.64 noteren en verzilverde met deze tijd meteen zijn selectie voor de High-Hopes voor het seizoen 24-25 en ook het hoogste schavotje van het podium. Bij de 15-16-jarigen zwom Mauro Druwel naar de derde plaats met een tijd identiek aan deze van Lowie. Beide heren zwommen dan ook naast elkaar in de baan en konden zich samen naar een mooie tijd zwemmen. Wolf Claerhout zwom 19:09.58 en had geen goed gevoel tijdens de wedstrijd. Nog wat bijschaven aan de techniek, conditie en vooral - "Succes in de zwemsport is volhouden waar anderen ophouden!" - blijft het motto.