Dewedstrijdinfovan TiMe

Als club vinden wij het leuk om ons te meten aan andere zwemmers en clubs.

Daarom nemen wij deel aan wedstrijden in Vlaanderen. Omdat wij zowel recreatieve als competitieve zwemmers hebben, zijn wij aangesloten bij twee organisaties.
Er is de mogelijkheid om bij Sporta of de Zwemfed deel te nemen.

Alle gegevens omtrent de wedstrijden (locatie, datums, ...) worden u persoonlijk bezorgd tijdens één van de trainingen, of worden u toegestuurd per mail.

Sporta

Sporta is voor de zwemscholen en de groepen.

De data van de interclubwedstrijden en de Swim Cup in Brugge vindt u in de Sporta Kalender
Voor meer info over Sporta kan u terecht bij Frieda of bij één van uw trainers.

Zwemfed

De competitie groepen nemen deel aan Zwemfed wedstrijden.

Zwemmers die hun eerste jaar starten in de competitie zullen in januari de overgang maken van Sporta naar Zwemfed.
Deze wedstrijden worden door de trainers uitgekozen en zijn dus verschillend per jaar.

De kalender met de wedstrijden is hier te vinden

Voor meer info over Zwemfed kan u terecht bij Sophie of bij één van uw trainers.

Wedstrijden in eigen bad

Naast het deelnemen aan wedstrijden op verplaatsting, organiseren we ook zelf enkele wedstrijden, zoals:
  • Een 400 meter wedstrijd.
  • Een 200 meter wedstrijd.
  • Een wisselslag wedstrijd.
  • Een Henri Lecluyse wedstrijd.

Uitrusting

Tijdens een wedstrijd in eigen bad of op verplaatsing is het volgende verplicht:
  • Clubpolo
  • Clubbadmuts
  • Short
  • Slippers
De clubpolo en -badmuts zijn te verkrijgen via de webshop.

Uitsluitingen

Op een zwemwedstrijd moeten alles natuurlijk verlopen volgens vooropgestelde regels. Het kan daarom zijn dat je ooit eens uitgesloten wordt door het maken van een fout.
Op de uitslag wordt meestal een code meegegeven. Als er geen uitleg bij de code staat, kan je deze hier bekijken.
Als je hierover vragen hebt, stel die gerust aan je trainer.

Ongeval?

Heeft u een ongeval gehad op wedstrijd? Neem dan zeker contact op met de trainer. Zij zullen u verder helpen.
Het volgend formulier kan alvast ingevuld worden : A R E N A (zwemfed.be)

Vrijwilligers

Als club kunnen we niet zonder vrijwilligers. Op een wedstrijd is dit zeker niet anders. Daar hebben we nood aan afgevaardigden en officials.

Afgevaardigde

Wanneer we deelnemen aan een Zwemfed wedstrijd, dan hebben we nood aan een afgevaardigde. Deze persoon zorgt er voor dat alles vlotjes verloopt op wedstrijd. Deze zorgt voor de aanmelding van onze club, zorgt dat de zwemmers tijdig aan de start staan en tijdig medailles ophalen,... Een héél belangrijke taak.

Zin om afgevaardigde te worden? Geef dan een seintje aan Greet. Zij zal u alle nodige info bezorgen.

Official

Wanneer we een wedstrijd organiseren in eigen bad of wanneer we elders aan wedstrijden deelnemen, hebben we nood aan officials. Zij krijgen een taak toegewezen, zoals opnemen van tijd, controleren van de keerpunten of bepalen van de aankomstvolgorde.

Zin om official te worden? Geef een seintje aan Frieda voor te helpen als vrijwilliger bij Sporta of aan Sophie om bij de Zwemfed te helpen. Zij zullen u alle nodige info bezorgen.